17 Ocak 2012 Salı

ELİFE YILMAZ RÖPÖRTAJ

MİKROFONUMLA AŞK YAŞIYORUM!!
·         Elife Yılmaz’ı tanıyalım biraz ?
6 ocak,mersin doğumluyum,Kaç yaşında görmek isterseniz o yaştayım.Tipik bir Oğlak burcuyum,radyo aşığıyım.
·         Aldığın eğitimler ?
Okul hayatıma Mersin de başladım.10 yaşında Darüşafaka Lisesini kazanıp İstanbul’a geldim.8 sene yatılı okudum.Çok disiplinli bir okulda eğitim aldım.Çalışkan bir öğrenciydim.Milli basketbolcuydum.Kolej son sınıfta geçirdiğim bir sakatlıktan dolayı basketbolu bırakmak zorunda kaldım.
·         Basketbolu bırakınca ne yaptın?
Disiplin ve sporcu kimliği bambaşka bir şey,o ruh çok başka..hayatınıza özel devam etmek istiyorsunuz.Ana dilim gibi İngilizcem var ama ne bir öğretmen ne de tercüman olamazdım.
·         Neden ?
Çünkü çok farklı bir şey yapmam gerektiğini düşünüyordum.Özel bir dürtü “sen bunu yapamazsın” diyordu.
·         Radyoculuk hikayen nasıl başladı ?
Okul yıllarım da çok iyi radyo dinleyicisiydim.Number One Fm ve Number One tv o dönemdeki en çok izlenen,en popüler  gençlik kanalı ve radyosuydu.İzleyicisiyken onların içinde olmak istedim.Radyoculuk aşkı öle başladı.Sonra yurt dışına okumak için gitmişken tatil yapıp döndüm ve iletişim akademisin de eğitim aldım.Sonun da Number One da staj yapmaya başladım serüven öle başladı.
·         Fırsatın olsaydı basketbolu mu seçerdin,radyoyu mu ?
Basketbolu seçerdim.Çünkü 10 yaşında başladım.sporcu kimliği başkadır.,disiplinli,hayat tarzı farklıdır.Herkes sizi izler tribünler de tezahürat eder.Belki de ondan göz önünde olan yada herkese seslenebileceğim bir meslek  tercih ettim ama kesinlikle televizyon değil onu ayırt etmek lazım.
·         Sunuculuk teklifi gelse ?
O dönem de çok geldi ama ben radyo da kalmayı tercih ettim.
·         Şu an düşünür müsün?
Şuan düşünüyor olabilirim ama ilk tercihim değil.Radyocu kimliğimi destekleyecek ve şuana kadar yaptığım işlerin bir profili olabilecek bir proje olursa varım.
·         Neden düşünmezken şimdi düşünüyorsun?
Radyoculuğumu desteklemek daha fazla insana radyoculuğumu tanıtmak için.Daha fazla ünlenmek ve popüler olmak için değil.Şuan da radyocular altın dönemini yaşıyor.Bence medya da iletişim dallarında en önde olan radyoculuk.Bunu çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor.Beyaz ve Okan Bayülgen’in televizyona geçtiği dönemden sonra ilk defa böyle şanslı dönem yaşıyoruz.
·         Televizyon da sunuculuk yaparak radyo programım daha çok dinlenilsin mi?
Evet..Radyoculuğumun altı daha çok çizilsin.Radyo dinleyicisi daha çok artsın.Yaptığım işi tv de daha çok kişiye ulaştırmak istiyorum.3 yıldır müzik adamlarını konuk alıyorum.işin mutfağına sesleniyorum.Bu konu da en önemli taşlardan biriyim.Yani benimle açılan bir dönem oldu çok büyük katkım oldu.
·         Yani radyo programını televizyon programına dönüştürmek istiyorsun ?
Aynen öyle..Şunu sevmiyorum “senin miladın dolu hadi televizyon vaktin geldi” gibi bir cümleye tahammülüm yok.
·         İkisini aynı anda yürütme şansın yok  mu?
İkisi birbirini destekleyecekse olur.Basamak olarak hiçbir zaman görmedim radyoyu.Ölene kadar yapabilirim radyoculuğu.Radyoculuğa aşığım,o mikrofonda konuşmak bana her şeyi unutturuyor,kendimi bile.
·         Dinleyicilerle daha samimi olduğun için mi ?
Tabii daha farklı.ben zaten iyi bir radyo dinleyicisiyken radyocu oldum.İnsanlar ikiye ayrılıyor;radyo dinleyicisi olanlar ve olmayanlar..Radyo dinleyicileri de ikiye ayrılıyor;radyocu dinleyenler ve müzik dinleyenler.O yüzden ben iyi bir radyo dinleyicisiydim..Ne istediklerini biliyorum.Çok farklı bir dünya sizin vitrininize değil.Tamamen ne söylediğinize,görüşünüze,fikrinize değer veren ve sahiplenen bir kitle.radyo dinleyicisi farklıdır,özeldir.
·         Albüm hazırlığı için de olduğun ve radyoya bu yüzden ara verdiğin doğru mu ?
3 senedir müzik adamları konuk almam ve Sinan Akcil’in doğum günün de hediye olarak bir şarkısını okumamdan dolayı çıkan bir dedikodu. En son çalıştığım radyodan asla bu sebepten dolayı ayrılmadım.Radyo açısından farklı planlarım var.Yenilik getirmeye çalışıyorum.
·         Nasıl bir yenilik ?
3 sene aynı yerde olup aynı konukları aldım.4. sene de aynı yerde devam edemezdim.
·         İşten çıkarıldığın doğru mu ?
Hayır!,karşılıklı anlaşarak yollarımızı ayırdık.
·         Herhangi bir proje albümün de yer alır mısın ?
Olabilir anı olsun diye bir proje de,cover bir albüm de yer alabilirim ama albüm yapmayı kesinlikle düşünmüyorum.
·         Albümü olan biri radyoculuk yapamaz mı ?
Yapabilir ama bir kişilik çatışması oluyor bence. Anı için yapılan bir şeyi paylaşabilirsin ama kendi işimin reklamını yapamam diye düşünüyorum.Radyoculuğun yanın da radyoculuğu desteklemeyen bir iş olmaz.Basın danışmanlığı ve menejerlikte olmaz.
·         Radyoculukta sevdiğin şarkılarımı  çalarsın yoksa arkadaşlarını mı ?
Benim mp3 playerım değil radyo..Herkesin alıcısı var ve herkesi çalmak zorundayım.özel zevkime göre hareket etme hakkım yok ama fikirlerimi söylerim.
·         Çok sevdiğin arkadaşının albümü beğenmediysen bunu program da söyler misin ?
Söylerim.Bu yüzden sanatçılar tarafından seviliyorum.Doğru ve dürüst davrandığım için çoğu sanatçı arkadaşım albüm çıkmadan stüdyo da dinletir ve fikrimi alır.
·         Eurovision’a kim gitmeli ?
Hande Yener..isteyen birinin gitmesi gerekiyor ve çok istiyor..Başarılı olacağına inanıyorum.
·         2012 de sence en büyük çıkışı kim yapacak ?
Yine müzik adamları çok konuşulacak.Ocakta Mustafa Ceceli’nin albümü çıkıyor..Ersay üner’in beklenen albümü 2012 de dinleyicisiyle buluşacak.Sinan Akcil yine çok konuşulacak.Demet Akalın’ın albümü kusursuz 19 tadında bir albüm olacak.İbrahim Tatlıses’in albümü çok duygulandıracak ve heyecanlandıracak.
·         2012 de projelerin neler,radyoya ne zaman başlıyorsun ?
Bana kalsa yarın sabah başlarım.Çok güzel işler yaptım.Dinleyen ve konuk olan herkese teşekkür ederim. bundan sonra yapacağım işin bir çıta daha üste olması lasım ince eliyip sık dokuyorum. Benim yeniliklerimi anlayabilecek,bana ve sanatçılarıma sahip çıkacak bir yerle flört edip başlamak istiyorum.inşallah doğum günüme yetişir..
·         Tv projesi var mı başlayacak ?
2 senedir üzerinde çalıştığım ve çok heyecanlandıran bir proje var.2012 de bunu yapacağım.
·         Bir çok sanatçıların ilkleri senle yaptı birkaç örnek verebilir misin ?
Soner Sarıkabadayı,Mustafa Ceceli ile ilk akustik programlarını,Ersay Üner ,Erhan Bayrak ve Yıldıray Gürgen’le  çok özel programlar yaptık.Sinan Akcil  ve bir çok sanatçı ilk albümüyle bana geldi.
·         Gelecekle ilgili Planların içerisin de aile kurmak var mı ?
Şuanda yok.Çok işkoliğim ben.Bunun yüzünden çok fazla ilişki yaşayamam.Aşk sohbetlerine vaktim kalmıyor.Karşı cinsle oturup sürekli iş konuşuyorum ve bir süre sonra sıkılıyorlar.Çok klişe olacak ama mikrofonuma çok aşığım ve onla bir aşk yaşıyorum.
·         Hem iş hem kariyer olmaz mı ?
Olur ..çok evcimenim, evlensem mutlu olurum ama şuanda için planlarım arasında yok.
·         Hayatının aşkı çıksa şuanda karşına ?
O zaman evlenebilirim.çılgınımdır ben.pijamalarımla bile gidebilirim evlenmeye.
·         Şarkılarını çalarken aşktan mı besleniyorsun ?
Özel hayatımdan tabi ki besleniyorum.Bir süre sonra kendi yaşadıklarımdan değil de dışarda yaşananlardan etkilenebiliyorum.Ben önce şarkılarla aşk yaşıyorum sonra şarkılar bana birilerini getiriyor,evrene mesaj gönderiyorum..:)))
·         Öle özel bir şarkı var mı senin için ?
Öle bir şarkı yok.Ben aşk acısından şarkı dinlemem önce şarkılarla acı çekiyorum sonra kendime uyarlamaya çalışıyorum.Şarkılarla aşk yaşamaktan kendim aşk yaşamayı unutuyorum.
·         O zaman aşk yaşamıyorsun ?
Şuanda aşk yaşamıyorum.
·         Emin misin ?
Tek aşkım mikrofonum onunla aşk yaşıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder