24 Ocak 2012 Salı

MÜZİĞİN DAHİ PRENSİ SİNAN AKÇİL İLE ÇOK ÖZEL RÖPORTAJ !


SON YILLARIN HİT ŞARKILARININ SAHİBİ VE EN ÇOK KONUŞULAN İSMİNİN BİLİNMEYENLERİNİ AÇIKLADIĞI ÇOK ÖZEL RÖPORTAJI..


 
      •        4 yaşındaki Sinan Akçıl’ın hayata bakış açısı nasıldı,neler düşünür,neler hayal ederdi ?
4 yaşında hayal ettiklerimin bir çoğu gerçekleşti.Daha çok hayalim var,hayalsiz yaşayamam ..5 yaşında konservatuara girdim,ilk hayalimdi. O zaman ki Sinan yine Allah’la konuşurdu.7-8 yaşındayken bugünleri,herkesin şarkılarımı dinlemesini hayal ederdim.Ne mutlu ki şu anda bunun keyfini ve başarısını yaşıyorum.
     •        Elin ne zaman kalem tutmaya başladı,ilk şarkılarını ne zaman yazmaya başladın ?
10 yaşında sivil savunma haftasında sivil savunma şiiri yazmıştım.İstanbul Beşiktaş ilçesi birincisi olmuştum.”Sivil savunmadır adın kurtarmaktır amacın”  şiirin adıydı.Öyle başladı diyebilirim.
         İlk şarkın?
Milliyet liseler arası şarkı yarışmasın da ‘bugünler çok sıkkın canım’ adlı şarkıyla 1. olmuştuk. Sonra lise yıllarımda Zeynep Casalini’ye verdiğim “dokunma bana” adlı şarkıyı yaptım.
        İlk şarkın bir aşka mı yazıldı?
Ortaokulda bir aşkım vardı,o dönemdeki yazdığım şarkıları ona olan aşkımla yazıyordum.
        O kadar büyük bir aşktı yani ?
       Yani evet o zamanlar daha da deli oluyorsun hiçbir zaman yaşamadığın şeyleri yaşıyorsun.
        Biraz ailenden bahseder misin ?
Babam çok önemli bir keman virtüözü ve orkestra şefi Saim Akçıl.Annem onun keman öğrencisiymiş,çok romantik bir aşktan doğdu her şey.Ablam piyano öğretmeni.Böyle bir müzikal ailenin içinden gelip bu genleri taşımamak mümkün değildi.
        Birçok ünlüye şarkı veriyorsun, şarkılarını seslendiriyorlar bunların içinde kötü yorumladı dediklerin veya beğenmediğin bir yorum oldu mu?
Hayır. Zaten kötü yorumlayacağını düşündüğüm kimseyle şarkılarımı paylaşmıyorum.
        İyi bir bestecisin.Neden şarkı söylemeye başladın?
Ben her zaman çocukluğumdan beri şarkı söylüyordum.Stüdyomda şarkılarımı insanların gözlerine bakarak söylüyordum.Bunu da halkla paylaşmak istedim. Halkın gözlerine bakarak söylemek ve içimdeki şarkıları notaları kendimle paylaşmak istedim ve bundan çok keyif alıyorum.
        Devam edecek mi albüm çalışmaların ?
Evet..Devam edecek.
        Düetler de olacak mı?
Yurt dışında bir iki düet olacak onun dışında türkçe şarkılarım solo olacak.
    
·         Şarkılarını bestelerken kendi yaşadığın aşklardan mı besleniyorsun ?

Kendi yaşadığım çoğunlukla ama ilham aldığım bazı durumlar da oluyor. Mesela “Artık Bize Gurur Lazım” şarkısını feribottaki bir çiftin kavga ederek birinin diğerine çok gurursuzsun diye bağırmasını görerek yazmıştım.

·         İdolün var mı ?

Özellikle su kişi diyebileceğim bir idolüm yok ama özel yeteneğiyle başarılı yerlere gelebilmiş herkesi idol olarak kabul edebilirim.

·         Mesleğin kadar hayata da tutkun musun ?

Tabi ki,hayata tutkun olmayan mesleğine tutkun olamaz!

·         İstediğin her şeyi yaptın mı hayatta ?

Allah’a çok teşekkür ederim ki hayallerime ulaşmamı sağladı ama daha hayallerimin yarısındayım bence bir bu kadar daha hayalim ve bunları gerçekleştirmek isteyen bir enerjim var.

·         İçinde ukde kalan bir şey var mı ?

Hayır,böyle bir durumum yok ama müzisyen olmasaydım iyi bir futbolcu ya da askeri pilot olabilirdim ama ben müzisyen olmadım müzisyen doğdum..

·         Keşkelerin var mı ?

Keşkelerim yok iyi ki’lerim var hayata her zaman bu şekilde bakıyorum..

·         Müzik dışında seni ne motive eder?

Spor yapmak,araba kullanmak,sevdiklerimle vakit geçirmek..

·         Hayatının dönüm noktası neydi?

Hayatımın dönüm noktası lise yıllarında klasik müzikle vedalaşıp okulun pop orkestrasını kurmak ve bu müzikle kendimi ifade edebilmeye başlamamdır.

·         Sinan nasıl bir aşık?

Sinan aşık olduğu zaman vazgeçilmez bir aşık olur,yeter ki o duyguyu kuvvetli şekilde hissetsin..
                                                                                  
   ·         İlişkideki  rolün ne?
bence roller ortaktır aşkın baş rolü olmaz.İki oyuncudan biri öne çıkarsa veya geride kalırsa o ilişkide sorun var demektir..

   ·         Kıskanç mısın ?

Yeri geldiği zaman gerektiği kadar kıskanç olabiliyorum,ama kıskanılmaktan pek hoşlanmam.

   ·         Ne zaman “tamam,aşık oldum” dersin ?

Eğer herkesi bir kenara itip o kişiyle zamanımı geçirmek ve enerjimi o kişi için kullanmak istiyorsam,geçmiş olsun:))

·         Karşı cinste ilk dikkat ettiğin şey ne ?

Davranış tarzı,hareketleri,gözleri ve ''konuştuktan sonra'' hayat hikayesi..

·         Romantik misin ?

Sence romantik olmayan birisi bu şarkıları yazabilir mi?

·         Sinan nasıl bir arkadaş ?

Sinan, değer verdiği zaman,sonuna kadar arkadaşının yanında olan,gerekirse ölüme gidebilecek kadar vefalı bir arkadaş..

·         Burcun ne? Özelliklerini taşıyor musun ?

·         Burcum Boğa özelliklerini taşıdığım kesin,yükselen burcum Aslan bu burçtan da liderlik vasıfını ve başarıya odaklı olma özelliklerimi aldığımı soyluyorlar..


·         Kendin de tahammül edemediğin şey?

Tez canlılığım,eğer kafayı taktıysam hemen başarmak,yapmak,çözmek isterim bir işi ve bu bana bazen rahatsızlık verir ama elimde değil..

·         İnsan olarak en iyi tarafın?

Haksızlık gördüğüm her ortamda tepkimi hemen belli etmek ve şefkat,,

·         Sinirli,düşünmek istediğin yada üzüldüğün zaman ne yaparsın ?

Müziği sonuna kadar açıp tek başıma araba kullanırım.Nereye gidersem gideyim,farkında olmam.
·         Beste yaparken özel bir atmosfere ihtiyaç duyuyor musun ?
Hayır..ama tabi ki gece sessizliği veya uzun bir yol,bana daha fazla ilham veren atmosferler oluyor..

·         Hayatın da vazgeçemeyeceğin şeyler neler?

 Ailem,müzik,sevenlerim,sevdiğim arkadaşlarım ve play station;)

·         Hayatındaki en büyük zaafın?

Değer verdiklerimi kıramamak.

·         En değerli eşyan?
Evimdeki,sayısız şarkı yapmama sebep olan siyah piyanom.
·         Alışveriş tutkunu musun ?
Zaman zaman hızlı ve nokta atışı alışverişlere gitmeyi severim,kafamı boşaltırım..
·         Almayı en sevdiğin şey?
Parfüm,tshirt,konser dvd’si ve play station oyunları..
·         Hangi parfümü kullanıyorsun?
Şu anda V.i.p 212 men,Emporio Armani Diamonds
·         Bir günün nasıl geçiyor,neler yapıyorsun?
Gizemli bir dünyada müzik dolu bir hayat diye bilirim.Tabi ki çekimler,röpörtajlar,toplantılar arasında bir koşuşturma da var:)
        Önümüzdeki günlerde projelerin neler?
Sadece Türkiye ile sınırlı kalmamak. Şu an Balkan Müzik Ödülleri var 26 Mayıs'ta onun heyecanını yaşıyorum. Bunun ile başlayıp daha sonra ülkemi, bayrağımı Avrupa'da alkan ülkelerinde, belki bütün dünyada dalgalandırmayı başarmak istiyorum. Tembel olmazsam azimli olursam bunu başarabileceğimi düşünüyorum.
         Bizi şaşırtacak neler var aklında?
 Aklımın içindeki her şey sizi çok şaşırtabilir. Bunları şarkılarıma ve yapacağım işlere saklıyorum.
         Yeni albümün ne zaman çıkacak?
 Atma,Cumartesi ve Şampiyon’un eğlendirici özelliğinden dolayı  artık  benden yaz şarkıları bekleniyor ve bu yüzden Nisan veya Mayıs ayı gibi düşünüyorum.
SİNAN AKÇIL İN VE OUT


İN : ADELE
 İN : SUSHİ
 İN : DİGİTAL PİANO
 İN : COOL,BAĞIRMAYAN DUYGULU  SESLER
 İN : İPHONE
 İN : DİGİTAL DOWNLOAD
 İN : SEVİYELİ MAGAZİN
 İN : YABANCI DİZİLER
 İN : YENİ NESİL
 İN : GÜÇLÜ AİLE BAĞLARI
 İN : GÜVENLİ OFİS GİBİ KULLANABİLEN MİNÜBÜSLER



 OUT : SİNEAD CONNOR
 OUT : İTALYAN LOKANTASI
 OUT : KONTROLSÜZCE BAĞIRARAK ŞARKI SÖYLEYEN SESLER
 OUT : BLACKBERRY
 OUT : CD
 OUT : SEVİYESİZ LAÇKA OLMUŞ MAGAZİN
 OUT : SÜREKLİ AYNI KARAMSARLIKTA Kİ YERLİ DİZİLER
 OUT : YENİ NESİLDEN RAHATSIZ OLAN BİR KISIM ESKİ ZİHNİYETLER
 OUT : KOPMUŞ,AYRI YAŞAYAN BİREYLERDEN OLUŞAN AİLELER
 OUT : SPOR ARABALAR

                                                                                                 
                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder