3 Haziran 2012 Pazar

RAHATLAYABİLİRSİNİZ!

Bir çok yazı yazdım bugüne kadar. Hepsi çok tıklandı, okundu, beğenildi. Bazıları da beğenilmedi.
Bir çok sanatçının başarılarını yazdım. Bazılarının başarısızlıklarını.
Ama bir yazı yazdım ki olay oldu. Bugüne kadar yazdığım yazılardan hiç farkı yoktu. Özel bir içeriğe sahip değildi. Elimdeki verilere dayanarak abartıdan uzak bir yazı her yazım gibi..
Bir sürü hakarete varan eleştiri aldı. Eleştiriye çok açık bir insanım ama hakarete açık değilim. Çünkü, kimsenin bana hakaret etme hakkı yok olmaz da! Yazdığım her şeyi beğenmek zorunda değilsiniz. Beğenmediniz diye ya da yazının içindeki kişiyi sevmiyorsanız diye bu kadar hakaret!
İnanmadım okuduklarıma. Üzmekti belli ki amacınız evet üzdünüz. Rahatlayabilirsiniz!
AYNALIK!
Etrafınıza bir bakın en çok kimi, neden eleştiriyorsunuz?
Kimin hangi huyundan rahatsız oluyorsunuz?
Bu kişilerinin size gösterdiği bir şeyler vardır. Size sizde olanı yansıtırlar yani “Aynalık” yaparlar.
Aynalığın ne olduğunu birkaç örnekle açıklamak istiyorum.
Diyelim ki, karşınızdaki kişinin bencilliği sizi rahatsız ediyor. Demek ki sizde bencilsiniz. Şimdi eminim ki “ben bencil değilim” diye içinizden geçiriyorsunuz. Bencillik demek illa bir kişiye karşı bencil olmak demek değildir. Kendinize de bencillik yapıyor olabilirsiniz. Mutlaka hayatınızın bir yerinde bir bencilik deneyiminiz vardır.
Bir başka örnek, bir kişinin yaptığı hiçbir işi beğenmiyorsunuz. Ne yapsa size yaranamıyor, başarısız buluyorsunuz. Demek ki, sizde kendinizi işinizde başarısız buluyorsunuz. Ya da bir yerler de başarısız oldunuz ve bu kişi size o konu da aynalık yapıyor.
Fikrinizi söylemekle, eleştirmek farklı şeylerdir. Bir konuyla ilgili fikrinizi bir kere söylersiniz ama bir şeyi sürekli eleştiriyorsanız, size rahatsızlık veriyorsa mutlaka size bir şey yansıtıyordur.
Şimdi düşünün sizi en çok kim, hangi huyundan dolayı rahatsız ediyor. Sonra, kendinize bir bakın. Hayatınızdaki bu durumu çözün ve negatifliğinden kurtulun.
Unutmayın! Aynada bir şekil görürsünüz ya o başkasının değil sizin şeklinizdir..
Mutlu günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder